Monday, September 19, 2011

DAUN KARI TAHAN LAMA

Pada yang suka sangat makan kari tu sya nak kongsikan lah cara nak simpan daun kari supaya tahan lama,yer la kan kalau dok kawasan perumahan taman ni,susah nak dapat daun kari ni,kadang-kadang jenuh mencari,kalau tanam dalam pasu belum tentu naiknya.

Mula-mula,ambik daun kari,leraikan dari tangkainya,masukkan dalam satu bekas yang kedap udara macam tupperware ke,pastu tutup kejap-kejap yer,simpan dalam peti ais,insyaallah daun kari akan tahan lama,

ringkas jer kan,tapi berguna buat suri-surirumah yang nak memasak di dapur.Tak payah la terkejar-kejar nak cari daun kari lagi.
selamat mencuba

7 comments:

MamaEma said...

nasib baik depan rumah ada..hehe

Qhaifa Nur said...

apa2 barang pun jika disimpan dalam peti sejuk tahan lama..

tq atas info

dah follow

abah khalisha said...

pernah buat..mmg tahan lama kalau buat mcm tu..

Myra Jay said...

Ye betul tu, my mum pun simpan daun kari dalam peti ais camni gak..

Dulu berkali tanam daun kari, tapi payah bebenau nak hidup, tapi sekarang alhmdulillah daun kari hidup subur je :)

~izan~ said...

ada tanam tp asyik mati pastu mak tanamkan yg lain hehe..so lepas ni sementara nk tunggu yg lain hidup,simpan mcm ni la hehe

ieda said...

aah kalau letak kat luar dia mudah kecut dan x berbau dah kan .. thanx dik :)

NM02 said...

mak ai pun wat lagu ni jugak