Tuesday, August 9, 2011

PUASA MENGIKAT KASIH KELUARGA?

Kalau begitu besar manfaatnya bepuasa selain  dari ganjaran pahala yang di kurniakan oleh Allah,betul ke puasa boleh mengikat kasih sayang keluarga?jom tgk  faktanya.

PUASA MENGAJAR ERTI KESABARAN
puasa merupakan kaedah yang terbaik untuk mengawal dan mendisiplinkan diri,jiga melahirkan manusia yang cekal dan tabah.kerana itu orang yang berpuasa apabila marah akan diam,sabar,so dengan berpuasa tidak akan tercetus konflik dalam keluarga kerana semuanya wajib menjaga tatasusila ketika berpuasa.

PUASA MENGAJAR ERTI KELEMBUTAN
orang yang berpuasa akan sedaya upaya mengawal rasa marah,suami akan jadi lebih prihatin,isteri semakin halus sentuhan dan kata-katanya,anak-anak mudah di tundukkan dengan kasih sayang,saat berpuasa kita akan merasai apa yang di rasai oleh fakir miskin,bagaimana kita dapat dekatkan lagi keluarga dengan berkongsi kesabaran,suasana rumah semakin ceria apabila bersama-sama meluangkan masa  berbuka ,bertarawih,bertadarus dan bersahur.

5 comments:

WuMing said...

Kawan-kawan WuMing pun kurang bercakap masa Bulan posa ni..

Dalam ofis agak Cool lahh...

alinac lover said...

btol tu kak..dgn berbuka puasa bersama-sama..dpt mengikat tali ksi syg dengan lebih erat :)

NM02 said...

umh mak ai, tatkala bz nak berbuka puasa, riuh rendah ngan bambam... huhhu

Myra Jay said...

Selamat berpuasa kak..
Memang banyak fadilat & kelebihan berpuasa nie kan.. :)

wahida said...

betul tu...setuju sgt2...sbb masa bulan puasa ni lah sedaya upaya jaga percakapan dan kawal diri drp marah...nak marah anak2 pun tak jadi...so, anak2 makin hepi...hehe...