Friday, July 15, 2011

TIPS MENGHILANGKAN BAU BADAN

Entri ni sensetif tak? harap tak ada yang menyinggung perasaan sesiapa pun, sya just nak berkongsi tips jer,agar sama-sama dapat manfaatnyer yer.

Kalau ada sesiapa yang terasa ke sya minta maaf yer.jom kita tengok tips-tips untuk mengurangkan bau badan.

1-Mandi setiap hari,kerana mandi yang teratur dapat mengurangkan bakteria pada kulit,bau badan terjadi apabila bakteria bercampur dengan peluh dan udara.

2-Gunakan sabun aktibakteria,agar kulit sentiasa bersih.

3-Gunakan pakaian yang longgar agar kulit tubuh dapat bernafas,pakaian yang selesa boleh menyerap peluh.mengurangkan bau badan.cepat-cepat ganti pakaian yang kotor.

4-Mencukur bau ketiak dapat mengurangkan bau badan,jangan lupa guna deodorant kegemaran anda.

4-Gunakan penyembur anti bau,pastikan kulit kering sebelum menyemburkannya.

5-Elakkan pengambilan makanan seperti bawang putih,daging rempah ratus secara berlebihan.

6-Sentiasa sediakan sebotol kecil minyak wangi untuk keadaan darurat.

4 comments:

Diana @ bilakukatacinta said...

slm sis......nice info...huhu...mcm terasa ade bau bdn bile dah mula berpeluh

WuMing said...

Bagus entri macm ni... Boleh bantu orang... WuMing juga suka buat entri yang beri petua dan info pada orang ramai...

Papa Mifz said...

tq coz sudi share entry nih...agak berguna....:)

Ardini Humaira said...

kalau ada bau badan, boleh cuba produk buang toksin ;) siesly