Thursday, July 28, 2011

PULUT KUNING MAVELES

Sila jaga terliur yer kawan-kawan tengok pulut kuning ni,warnanya,huhu wat kan mata tak kelip-kelip tengok,meliur la.pulut kuning ni jiran sya yang bagi,kak nab namanya dia ajar anak sya ngaji Quran,so ari tu sorang budak dah abis ngaji,mak dia suruh kak nab ni buat pulut kuning,kemudian di bahagi-bahagikan pada budak-budak datang ngaji.


zoom sikit dari dekat,wah sedap ni,bukan senang nak dapat pulut kuning gaya gini,teringat zaman dolu-dolu,asal anak-anak naik gaji Quran je,mesti mak-mak sibuk buatkan pulut kuning,untuk di sedekahkan pada budak-budak.

kuah pencicahnya wajib la,kari ayam,atau pun daging,huhu sedap dan lazatnya.

5 comments:

fazilzura said...

wahhhhhhhhhhh sodap nye pulut kuning , pehtu cicah dgn serundingggg

wahida said...

saya suka kalau pulut kuning mkn ngan rendang ayam...wallaweh....

Ya ALya said...

pulut cicah ikan masin pun sodap gak,tapi kalau suami ya suka makan dgn sambal sardin goreng......

Dilla Ady said...

wahhh..sedapnye...apesal ari ni ramai blogger up gambar makanan nih...

sib baik tak preggy tau...hihi

Myra Jay said...

Pulut nie sedap jugak dimakan dengan ikan masin @ buah durian.. nyummy :)