Tuesday, June 28, 2011

7 TIPS UNTUK KEHARMONIAN RUMAHTANGGA

Jom kita tengok tips-tips yang bole kita kongsikan untuk keharmonian rumah tangga bagi pasangan yang telah berkahwin.

1-sebelum pergi kerja cium lah dahi pasangan anda,supaya anda berdua akan merasai di hargai antara satu sama lain.

2-jika anda kena bekerja di luar kawasan,tambah lah dari ciuman dahi dengan pelukan dan ciuman bibir supaya pasangan dapat mengingati anda.

3-Walau sibuk sekalipun,luangkan masa menelefon pasangan anda walau pun hanya bertanya khabar dan apa yang sedang dilakukannya.

4-Selalu ucapkan kata-kata sayang seperti"i love u"sepenuh hati dan jiwa anda.

5-Jangan lah sesekali berpisah tempat tidur walaupun anak dah sederet,kerana itulah kunci kebahagiaan rumah tangga.

6-Amalkan sembahyang berjemaah di rumah bersama-sama,jangan lupa juga,sama-sama berdoa dan bersalaman.

7-Jika ada masalah sentiasa lah berbincang dari masa kesemasa,supaya masalah rumahtangga tidak jadi bertambah rumit.

8 comments:

LadyzuL ⎝⏠⏝⏠⎠™ said...

betul2 setuju 350% lagi...

semua info tu masih lg kakD amalkan..cuma yg no.6 tu dah ada ank ni susah sikit la nak berjemaah..sbbnya kalau salah sorg solat harus srg lg mengasuh....farah kan masih 1thn lbh baru...

ajumohit said...

TQ for sharing misya..kene bgtau hubby ni, dia kan sokmo berjauhan dgnku heheheh

Myra Jay said...

Tip yang saaaaaangat baik kak..
Terima kasih kerana saling ingat mengingati.
Setakat nie alhamdulillah tip ni diamalkan, cuma no 5 je tak..heheee sebab blom ada anak :)

noor said...

tq for sharing

Ardini Humaira said...

ngeee tips untuk bakal pengantin cam dni gak :D

Papa Mifz said...

entry yg sgt membantu...tq for sharing..:)

ana said...

suka cium husband masa nak gi keje ..auuwww

MYA EL QAYREENA AZRYAN said...

tq info...