Thursday, February 2, 2012

NI LA SIKAP ORANG KITA

Bila komen  n kata macam-macam orang kata kita ni tak nak bela nasib kaum dan bangsa kita.sya sekarang tengah renovate  rumah,n hanya upah tukang rumah jer wat awning di hadapan.

tapi huhuhuh,melampau betul si tukang rumah ni,dah la bayaran yang dikenakan melambung harganya,makan minum,sya sediakan,tapi hasil kerjanya,tak kemas tak banyak yang tak sempurna.kemarin hujan lebat,bumbung yang dia buat bocor,so my hubby panggil lah dia balik betulkan,coz dia dah janji nak buatkan semula  dengan percuma if ada kerosakan yang dia buat,tup,tup,dia minta bayaran lagi pada hubby sya.
kerosakkan yang berlaku pada bumbung tu adalah dari dia,tapi kami yang kena tanggung,tak patut kan.Hubby terlebih bertolak ansur sangat.so naik lemak la tukang rumah tersebut.
 Memang tak puas hati betul la dengan tukang buat rumah ni.Selepas terkena insiden macamni,kami akan lebih berhati-hati lagi.

3 comments:

cheqna said...

ni la susahnya kalau kita terlalu bertolak ansur kan..memang tak berkat la tukang buat tu..

Rai said...

memang..sebab tu saya lebih suka berurusan dengan kaum cina..bukan taknak tolong kaum sendiri..tapi diorang taknak tolong diri sendiri..

kalau saya memang saya dah suruh suami saya duk tepi dah..biar saya yg cakap kalau dia tak sampai hati..

duit bukan kita kutip tepi jalan..

LadyzuL ⎝⏠⏝⏠⎠™ said...

tu la no...rumah kakD pun tak berganjak2 lg pun stepnya...

tukang demam plak dah..seminggu lo..