Thursday, October 27, 2011

SEMAKIN CANGGIH TEKNOLOGI

Ini lah dunia zaman sekarang,semakin canggih teknologi,semakin ada keburukannya,kadang-kadang sebagai sorang ibu sya sangat risau dengan anak-anak yang semakin pandai mengguna kan kecanggihan teknologi.

Tak terfikir pun oleh kita yang anak-anak lebih advance daripada kita,anak sulng sya dah pandai download lagu,sedang kan sya sendiri masih terkapai-kapai nak download kan apa -apa ja,tak mustahil satu hari nanti lebih dari tu.huhu takutnya.tanya lah lagu apapun mesti pandai di jawabnya.

Anak yang kedua dan ketiga dah pandai main game kat internet,sebut la game apa ja semua pandai,memang selalu sya akan pantau aktiviti mereka ni tapi kadang-kadang kita terlepas pandang juga,contohnya ada satu hari tu,dorang main game n tengok youtube,bila habis dorang main,sya akan check balik apa yang dorang main dan link yang anak-anak bkak,tiba-tiba ternampak link yang tak senonoh tu,aduh sorang dapat satu rotan la.

Sekarang ok sikit,sebab anak-anak takut nak bukak,takut di rotan,tu la bahayanya bila anak-anak dah besar dan celik it,ibu bapa pun kena celik sama,memantau sepenuhnya.setuju tak dengan pendapat sya?

3 comments:

Unknown said...

betul..memang nak kena pantau aktiviti diorg..benda baik banyak.. yg buruk laaagi banyak kat internet ni..

eB said...

kiter yg dh tua nih pn, kalo klik benda2 simple jerk, yg kluar pelik2 . hu3

Unknown said...

wah hebat anak akak yer...papa mifz dah lewat usia remaja baru pandai sikit2 bab2 download2 nih...