Tuesday, October 4, 2011

DIDIK ANAK BIAR DARI KECIK

Si kecik khadijah sekarang ni semakin hari semakin petah bijak,rajin dan berdikari,macam-macam benda baru di pelajari nya dari abang dan kakaknya,si kecik juga sangat rajin menolong ibunya jom layan gambar ct khadijah yang rajin betul mengemas rumah dan menyapu sampah selesai dia sepah kan nasi.

                                       
                              Dengan penuh gaya dia menyapu,batang penyapu lebih dari tangannya,time ni mulut dia pot,pet,pot pet tak tahu la apa yang dia bebelkan,dia yang sepah kan nasik tu dia yang berleter,hehehe

kat sini sebenarnya tak ada sebutir pun nasi yang tumpah tapi dia tetap semangat nak sapu


lagi

dia dah perasan sya ambik gambar dia,mula la dia posing-posing

tengok muka macam tak puas hati jer,time ni dia belum mandi,dipujuk suruh mandi dia kata adik nak yemas yumah duyu,dengan pelat nya

akhirnya setelah penat menyapu,dia tido,adik,adik.

Alhamdulillah dia seorang budak yang rajin dan berdikari,suruh la buat apa pun dia pasti buat,kalau kena dengan moodnya,tapi kadang-kadang notynya mengalahkan budak lelaki.

12 comments:

Shahayu said...

ala tomei nya ct khadijah...rajin lak tu. bole booking wat menantu ni.... hehehe

Shahayu said...

ala tomei nya ct khadijah...rajin lak tu. bole booking wat menantu ni.... hehehe

Shahayu said...

ala tomei nya ct khadijah...rajin lak tu. bole booking wat menantu ni.... hehehe

LadyzuL ⎝⏠⏝⏠⎠™ said...

hehehhehe...rajinnya dia....

rumah acik pun selalu semak juga...boleh tlg sapu sama......

cheqna said...

ikut perangai sape tu sambil wat keje sambil potpet tu
hehehehe

ajumohit said...

Alahai sweetnya adik ni, yg terharu tgk adik tido, tersentuh hati ini

aNaYaNa said...

olor goodnya adik ni..teringat yna zaman kecik2 dulu memang rajin jugak kemas umah k.sya..sambil mulut potpet2..ma n siblings tukang gelak jerla bila tengok yna camtu tapi kita ni tengok dorang gelak lagila nak marah n bebel..hahaha..skang da besar seminggu sekali jer nak jumpa broom..kekekke..

wahida said...

alhamdulillah...sejuk perut ibu mengandung...

ieda said...

syukurrr .. mcm tu lah akak ajar anak2 akak .. insyaalllah dik yg baik dari kita ibu2 dia akan ingat sampai bila2 ..

paling x tahan bila minum susu penyapu disebelah tuu :)

ummi si Anis said...

baguih2...rajin..sejuk peyut ummi dia...hehehe..mudah-mudahan berkekalan..

ummi si Anis said...

baguih2...rajin..sejuk peyut ummi dia...hehehe..mudah-mudahan berkekalan..

~izan~ said...

rajinnya,senang la ibu. boleh tolong dah.