Thursday, October 13, 2011

7C YANG SUAMI BENCI(OLEH DR FADHILAH KAMSAH)

tips dari pakar motivasi kita bertajuk & 7C yang menyebabkan suami benci kepada isterinya. Agaknya apa la
  7 C tu yer. Bagi yang dah berkahwin, lepas ni kalau dah tahu tu, cepat-cepat tinggalkan kalau ada dalam perkara 7C tu menjadi amalan seharian. Jom kita tengok 7C tu...

Untuk semua isteri, bakal isteri dan jugak yg beristeri ...

C1. CABAR
Isteri nie kalau bergaduh dengan suami mulalah kata "Kalau awak berani cubalah [cabar suami cari perempuan lain]! Dr Fadillah kata JGN CABAR SUAMI ... nanti suami buat betul-betul isteri juga yg putih mata ...

C2. CABUL
Perbuatan & kata2 isteri yang tak sopan (isteri hilang sifat malu) seperti keluarkan kata2 yg tidak baik pada mertua ...

C3. CELUPAR


Celupar nie suku-sakat cabul juga. Isteri selalu cakap yg kotor, mungkin kadang2 terlepas cakap ...

C4. COMOT


Isteri bila nak keluar rumah aje baru nak comel tapi kat rumah comot. Suami pula di opis dok nampak yg comel2 aje ... Ade isteri kata - mekap untuk suami, ... tapi kat rumah tak mekap pun ...

C5. CEMBURU

Suami lemas kalau isteri cemburu berlebih-lebihan ... sikit2 dok telefon suami kat opis. Suami baru balik kerja dah kita tanya macam-macam. Suami balik lewat overtime dah syak yg bukan2 ...

C6. CEREWET

Suami tak suka bila isteri cerewet tak bertempat

C7. CINCAI
Buat kerja rumah cincai, masak cincai, kemas rumah cincai, jaga anak cincai ... Dr Fadillah kata suami paling benci bila isteri cincai jaga anak ... anak dah masuk longkang tapi mak dok lepak depan tv lagi ...

7C ni lambang keperibadian muslimah yang lemah akhlaknya ... Berpelajaran tinggi belum tentu tinggi akhlaknya. Tapi kita ni insan yg mudah lupa & lalai ... ada masa2 tertentu, mungkin juga kerana sifat suami & keadaan sekeliling yang buat kita mempunyai salah satu ciri2 7C tu ...


5 comments:

Amy Syaquena said...

nice sharing dearrr...

ajumohit said...

saya setuju sgt dgn no. 1& 5 tu kak hehehe...jgn cabar diorg ni nnti meletup perang dunia, lagi satu bab cemburu huhuu

HappyIrfa said...

COMOT,CEMBURU.CEREWET dan CINCAI tu rasanya kena ngan saya..tapi bukan selalu la..ada ketikanya jugak

tapi CABAR,CABUL dan CELUPAR..konfem takde :-)itu sy pasti

tq fr sharing yer

eITA said...

kak misya...info yg sgt baik.....dah follow akak...

Rai said...

kalau capik..hehehe..

akhirnya boleh BW dahh..rindu kamuuu..hihikk