Wednesday, September 21, 2011

SEDAP DAN BERKHASIAT RUPANYA

Kawan-kawan suka makan jagung tak? sya suka sangat makan jagung tak kira la direbus,dibakar,rasanya yang sedap tu membuatkan sya nak makan banyak jagung terutama jagung rebus.Jagung ni banyak khasiatnya tau.

Pada sesiapa yang menghadapi masalah sembelit dan susah membuang di sarankan makan jagung,ini kerana jagung mempunyai serat yang sangat tinggi dan baik untuk sistem pencernaan kita,ia menyerap banyak air,untuk  sistem perkumuhan kita.

Jagung rendah karbohidrat dan mengandungi vitamin c,bagi yang berdiet jagung boleh di amalkan,ia mengandungi kalori yang baik,ia mampu merendahkan tahap kolestrol dalam badan,jagung juga mempunya beta-karotina yang baik untuk mata.jagung juga mempunyai bahan anti kanser.

Ha banyak khasiat jagung ni kan, selain rasa yang sedap,jagung ni boleh dibuat pelbagai juadah yang menyelerakan.

6 comments:

abah khalisha said...

br abah tau jagung bgs utk masalah pemberakan..hehehe..ingatkan pisang je..nice sharing

ieda said...

aah terutama jagung rebus .. perghh sedappp :)

Rai said...

suka jagung!! pisang pun baguss..anak2 suka sangat makan pisang..

Myra Jay said...

Suka suka.. :-)

Myra suka jagung rebus, jagung bakar :-0

MamaEma said...

suka

makan jagung lawaskan perut

aNaYaNa said...

yana kureng sikit jagung..tapi kalo yang masak dengan marjerin tu ker apa orang panggil?hehe..makan la jugak yang tu..lemak2 jer rasa..