Thursday, September 29, 2011

PENGAJARAN

Semalam tak sempat melawat dan membalas komen kawan-kawan semua,hari ni baru ada kekuatan menulis,entry hari selasa hanya autopost,banyak peristiwa berlaku pada diri sya,yang kadangkala memang menguji kesabaran.

Hari isnin awak-awal lagi dah di duga dengan kesakitan,sya jatuh motor dirempuh bas sekolah nasib baik tak ada apa-apa kecederaan yang serius hanya terseliuh,dan nasib baik juga tak bawak si kecik time tu.

Hari selasa pulak sya kehilangan wallet yang mana di dalamnya ada mykad,mykid anak-anak,medicard anak-anak,kad bank,dan wang tunai rm400.huhu sungguh menyedihkan.tak tahu nak salahkan sapa dalam hal ni,salah diri sendiri la sebab cuai,wallet yang di letakkan dalam beg bawah raincoat dalam raga motor di ragut macam tu jer,ingatkan dah letak bawah raincoat peragut tak nampak,tapi tetap nampak,ini lah pengajaran pada diri sendiri,agar len kali jangan cuai.

Kemarin sibuk uruskan dokumen-dokumen baru,nasib baik la mempunyai hubby yang bertanggungjawab dan tak menyalahkan sya atas apa yang terjadi,tragedi hari selasa tu memang tak akan di lupakan,benda berlaku terlalu pantas.

Sememangnyasya akan jadikan ini satu pengajaran,dan pada kawan-kawan juga,berhati-hati la yer,kadangkala kita tak tahu apa yang orang tahu,dan kita rasakita tak nampak apa yang orang nampak.(mood masih lagi bersedih )

11 comments:

WuMing said...

Mak Oiii.... Di rempuh bas pulak...

Hati-hati laa di atas jalan raya ni...

Lori dan bas bukan kisah sangat dengan orang naik Motor ni..

WuMing juga naik motor ke tempat kerja..

Selalu sangat nampak kemalangan melibatkan motor... Takut jugak..

Nak naik kreta... almaklum laaa ada satu saja... Isteri nak pi hantaq anak sekolah plak...

Myra Jay said...

Ya Allah kak, meremang baca kisah akak, gerun baca pasal akak eksiden tu, mujur akak takdak pape..

Pasal kes peragut tu, kita kat mana2 pun kena hati2, diorang tak kenal mangsa, main serbu je..

NM02 said...

sebelum kuar rumah, amalkan baca ayat qursi.. insyaAllah...

cheqna said...

cheqna pun amalkan baca ayat qursi...
alhamdulillah...
tapi papepun take care kak

ieda said...

ya allah dikk banyaknya dugaan mu .. sabar ya dikk .. dugaan menguji keimanan dan kekuatan kita ..
insyaallah semua akan kembali sedia kala ..

sakit akibat xcident dah kembali ok ke dik ?? ...

eB ezrin said...

eh takutnyuer.. u ok ker?
kat cni dlm seminggu 2 taf kami kena rompak.. hu3... x selamat dh la

Ya ALya said...

insyaallah ada hikmah semua yg terjadi......

abah khalisha said...

Bersabar nya..semua ini dugaan

LadyzuL ⎝⏠⏝⏠⎠™ said...

ya allah....nasib kamu tak dak apa2...

lepas ni kita semua kena hati2....

aNaYaNa said...

K.sya dah ok ker?huhu baru baca..tu lah orang jahat ni mata dia nampak ajer kan nak spot tempat yang kita tak expect pun dia akan tahu tu..huhu..semoga k.sya tak sedih2 lagi k..ia jadik pengajaran untuk kami semua jugak..

akuzle said...

aduyai! dugaan tuh... sabo ler..