Thursday, September 15, 2011

BUAH SULUNG

Masa sya kat kampung hari tu dapat lah merasa buah jambu yang mak sya tanam,buah jambu ni baru pertama kali mengeluarkan buah nya,kiranya buah yang sulung la,cantik-cantik buah nya,pokok jambu ni rendah jer,boleh di capai dengan tangan.

Anak sya yang sulung tu buah jambu tu memang kesukaan dia,di tambah dapat cicah dengan kuah rojak,memang dia suka sangat la.
ini la buah jambunya setangkai di petiknya

dan ni lagi setangkai,buahnya memang manis.

masih terbayang-bayang lagi rasa buah jambu tu bila di cicah bersama kuah rojak,nyum,nyum.nak balik kampung lagi hujung minngu ni,tapi ada lagi ke buahnya,anak sya yang sulung tu dah tak sabar dah nak makan buah tu.

4 comments:

alinac lover said...

DAH LAMA X MAKAN

Rai said...

lamanya tak makan jambu air kampung..sedap makan ngan sambal kicap (cili padi tumbuk, tuang kicap) nak sedap lagi cili tu tumbuk ngan bawang putih seulas.. hoho..

Ya ALya said...

wat jeruk jambu pun sedap ni.......

Qhaifa Nur said...

salam

dapat rasa buah sulung....

dah follow....