Tuesday, September 20, 2011

ALAHAN

Kawan--kawan pernah alami alahan pada kulit tak apabila makan makanan laut?sya baru je terkena alahan ni,dulu ok je bila makan,makanan laut ni,sekarang ni makan sedikit jer kulit akan di tumbuhi ruam-ruam dan gatal-gatal.

Wah azabnya hanya Allah yang tahu,kawan-kawan ada tak cara nak mengatasinya,jom la kongsi dengan sya,tak tahan setiap kali makan makanan laut mesti gatal-gatal dan beruam.Yang paling tak tahan lagi makanan laut terutama udang dan sotong adalah makanan kegemaran sya.

Dulu-dulu ok ja makan makanan laut ni,sekarang dah tak boleh,bila tengok jer family makan,sya telan air liur jer la.huhuhu

                   
                                         sedapnyer

8 comments:

ieda said...

ada orang alah .. ada ok .. cuma akak x pasti mcm mana cara nak ubat alahan nie melainkan memang x leh makan makanan itu ..

Rai said...

setahu saya alahan takde kaedah nak merawat yg specific..tapi kalau ada alahan elok amalkan makan vitamin c dan jenis2 anti oksidan..bagus utk buang toksin.. tapi tak pasti la sejauh mana keberkesanannya..

aNaYaNa said...

pergi klinik kulit la k.sya..tak pun cuba rendam air garam..erkk..ok ker ctu?huhu..

umie said...

saya pon kalau mkn seafood mesti gatal-gatal...tp sy belasah je...gatal2 belakang kira jnji dpt mkn..feberet kot..

wahida said...

mmg kesian pada org yg allergic ni...nikmat mkn tu dah limit..huhu...

Papa Mifz said...

oh boleh terjadi yer even b4 nih ok je mkn...

abah khalisha said...

seb bek abah tkde alahan..semua belasah makan

~izan~ said...

alahai..mesti menyimpan dendam kesumat bila tgk hidangan tu hehe..tp kalau dah alahan ni,mesti rasa tak selesa kan..nak tak nak kena tahan la juga dari mkn..