Sunday, July 3, 2011

MENCABAR KEWIBAWAAN SEORANG IBU

Kisah si kecik lagi,dia ni sorang memang lain dari kakak dan abang-abangnyer,huhu kadang-kadang memang menduga kesabaran sya.Ye la mana taknya,kalau nak sesuatu benda yang dia tak dapat,mula lah berguling-guling,tak kira la kat mana pun.


Ada sekali tu sya bawak ke supermarket,tak dapat apa yang dia nak,atas lantai supermarket tu lah dia tidur,huhu malu orang tengok,mesti orang ingat sya tak pandai didik anak kan,tapi tu lah apalah daya kita nak mengawal anak-anak yang tengah dok membesar ni,tension gak tau.

Semakin di larang semakin nak pulak di buatnya,kalau tak dilarang,benda yang merbahaya dia buat,kadang-kadang macam giveup je tau nak mendidik ni.


Kawan-kawan ada tak cara-cara nak menangani anak-anak yang berperangai begini?jom la kongsi dengan sya.

3 comments:

Ummu Ukasyah said...

Berdebar-debar menunggu anak membesar ni. Baru 9 bulan lebih dah tercabar kesabaran inikan pula bila anak dah besar.

kalau anak ramai macam mana lah saya agaknya. hari-hari stress.

Nak tau jugak cara menangani anak macam ni.

LadyzuL ⎝⏠⏝⏠⎠™ said...

huhuhu..sama la kita...tapi kakD boleh la tahan lg baru sorang...makalau ramai mau pening juga dibuatnya...

Ya ALya said...

cam ya...banyak2 sabar je...lagi2 time dia buat perangai time kita ponat.....