Tuesday, July 12, 2011

APA NAK BUAT KALAU MASKARA COMOT?

Kawan-kawan pernah tak hadapi maskara comot?masa tu kawan-kawan berada di tempat awam atau majlis-majlis?selalunya orang yang mempunyai kulit berminyak lebih cenderung menghadapi masalah ni.
                           

cara nak menghadapi situasi macam ni senang jer kawan-kawan,ambil sehelai tisu tandas,tuangkan sedikit losyen dan sapukan dengan lembut bahagian yang terkena kotoran mascara tersebut,ambil sehelai lagi tisu lalu lap kan bekas losyen tadi.

Kemudian,titikkan sedikit cocealer atau penyamar noda pada bahagian tersebut,lepas tu sapukan bedak,sekarang mata dah tak comot lagi.

Ada baiknya guna maskara yang kalis air dan jangan menggosok mata atau menggunakan sabun atau air untuk membuang atau membersihkan maskara yang comot itu,ia akan memburukkan lagi keadaan.

7 comments:

eB ezrin said...

eB guna wet tissue... alhamdulillah, ok...

Myra Jay said...

wet tisu pun ok, tapi kalau kata concealer la losen la xbawak..
..huhuu terpaksa la 'pedo' bagi nampak cun :)

LadyzuL ⎝⏠⏝⏠⎠™ said...

cara ni memang baik...tapi tu la...kalau org bw handbeg kecik cam na lak?mcm kakD boleh dikatakan semuanya sumbat kat dlm handbeg ni...

NM02 said...

tak suker pakai maskara.. rasa berat mata. hehehe...

MamaEma said...

bulu mata ku ini dah lamat tak dicalit oleh masakara...ahaks...

cheqna said...

cheqna tak pernah pakai mende alah ni...
jadi tak tahu r..huhuhuhu

fazilzura said...

kalau nk pakai kene cermat ler kan .. suke gune yg biasa , psl senang nak basuh