Tuesday, June 7, 2011

PENGAJARAN

Dah kehidupan bersama anak2 ja,so citer pun pasal anak2 je la,kalau ada yang menyampah tu sory lah yer,ni kisah anak sya yang kedua,mohd haqim.Dia ni suka sangat kata perkataan yang merapu-rapu mencarut la,Ya Allah sya tak pernah ajar dia perkataan macam tu,tak pernah sama sekali tapi dari mana la dia belajar,dah banyak kali rotan n warning tapi tak makan saman gah huhuhu




Akhirnya pada petang kemarin,apabila dia kata benda tu ada sorang pakcik lalu,kebetulan dia tengah kata benda tu,apa lagi pak cik tu marah la dia,siap warning lagi kat dia ,terus tiba2 melalak la budak ni,ha kan dah kena,dapat la satu pengajaran kat dia.


Pulak tu dia siap berjanji tak nak kata merapu dan mencarut dah,hahaha ambik ko.Tapi sya malu la jugak tau,mesti pak cik tu ingat sya tak pandai didik anak ni,huhu,padahal kita tak pernah pun ajar anak benda yang macam tu.

2 comments:

chichi said...

ni mesti blaja ngan kawan2 la ni...takpe la kak..budak bukan tau apa pon..ni dah kene ngan pakcik tu..dia serik la kot...

Sedetik Cuma said...

Budak-budak sekarang ni, lebih cepat mendengar kata dari org sekelilingnya. Misya sentiasa la mendidik dengan penuh kesabaran yer :)