Monday, June 27, 2011

HUJUNG MINGGU

Selamat pagi semua, semalam satu hari  tak ada entry,sya terlupa nak buat autopublish,dah tua-tua ni makin cepat lupa la,semalm menghabiskan hujung minggu setengah hari di rumah,setengah hari lagi ke kolam memancing,anak ke tiga sya demam,namun sempat juga la ikut ke kolam memancing.


Tapi sayangnya sampai kat kolam memancing dah lewat,pulak tu terlupa nak book tempat,apalagi,tak dapat la memancing kat situ,hanya boleh melihat orang-orang yang kat situ memancing sahaja.

Oh ya lupa nak bagitau tempat yang sya dengan family pergi terletak kat sungai petani,orang sungai petani mesti taukan tempat ni,kg che bema,sg layar,nama kolam tu tak ingat la,tapi berdekatan dengan asrama anak-anak yatim kg che bema.JOm kita tengok picture-picture yang sya dapat snap.

suasana di sekitar kolam,masa ni sya baru jer sampai,tapi orang dah penuh,tengok persekitaran tempat ni memang tenang jer,sesapa yang bawak family,ada pondok-pondok khas di sediakan untuk beristirehat.


hubby sya tengak tinjau orang memancing,masa ni budak yang baju grey tu nak memancing,tapi tempat penuh,hanya dapat tengok-tengok jer,yang si kecik tu pulak tak bileh dok diam-diam.nak lari sana sini.

Budak yang frust tak dapat memancing sebab tempat penuh ,hanya memerhatikan orang memancing jer

Yang nampak yang ada batang-batang kayu,n ada enjin air tu kelong ikan,kat situ di tempatkan banyak ikan,5 jam sekali akan di lepaskan ikan-ikan tersebut dalam kolam,

Seberang sana pun penuh dengan pemancing-pemancing

Masing-masing menunggu ikan makan umpan,sambil berborak-borak.Yang baju putih tu baru jer dapat ikan siakap merah,tapi sya tak snap lah gambar ikan malulah,tak kenal pulak tu.

Suasana dari luar kolam memancing,yang dah mula pasang lampu,sebab masa ni dah dekat pukul 7



Lama jugak la sya  dan family dok kat sana tengok orang memancing,tapi memang best la dari tempat sya nak ke kolam ni ambil masa dekat 2 jam juga.tapi nanti nak datang lagi kat kolam ni,best jugak tau.walau tak memancing tapi dapat tengok pun jadi la.

4 comments:

LadyzuL ⎝⏠⏝⏠⎠™ said...

sian kat hero tu ye...frust tak sangga la tu...

cheqna said...

memancing??
sangat memerlukan kesabaran =)

ajumohit said...

saya pernah memancing kt sini..waktu tu hubby buat kompleks sukan baling, saya mengndung 4 bulan waktu tu, saya mmg suke giler memancing ni, org kampungla katakan ehhehe....

yg seronoknya hubby pakai pancing canggih tak dpt ikan, saya pakai batang kayu je leh dpt ikan belida..

heppi2 sgt!!!

seronok duk baling n sg petani, kawasan kampung pastu makanan murah2...tinginnya nk ke sana semula,

Myra Jay said...

Takpe len kali akak mai balik dapatlah anak akak tu memancing ye :)