Monday, July 4, 2011

strawbery,nyum,nyum



Selamat pagi kawan-kawan semua,harap semua sihat- sihat sentiasa,yang tak sihat tu jangan lupa makan ubat tau sekarang kan musim demam,batuk dan selsema,

                           
Ha kawan-kawan cer tengok,cer tengok buah apa yang sya letak kan pagi-pagi kat blog sya ni?sedapkan nampak buah ni?sya suka sangat makan buah ni,rasanya selagi dapan makan macam tak nak berhenti.

strawberi baik untuk mata tau kawan-kawan,zat yang terdapat dalam buah in,seperti vitamin c,flavonoids,mampu cegah masalah mata.strawberi juga bolehrendahkan tekanan darah,wah banyaknya khasiat.

Tapi kawan-kawan,ada setengah orang alergik dengan strawberi, apabila individu yang alergik dengan strawberi ,memakan buah ini,gejala-gejala yang akan timbul akibat alahan strawberi ialah,bengkak dan kemerahan pada mulut,bibir dan lidah,ekzema,ruam kulit,sakit kepala,hidung berair dan mata akan gatal.Tapi itu untuk sesetengah orang sahaja.

                  

10 comments:

Myra Jay said...

Alahai sedapnyer buah stoberi nie..
MJ memang suka giler mkn buah nie.. Rasa masam manis semua ada..
Terus rasa nak p cari nie :)

Sue-Rya AQ said...

saya suka strawberry..nak2 klau dibeli kt cameron..petik dr pokoknye n makan terus.. :)

ana said...

rugi le sape yg allergik ngan buah ni...sedap woo... :)

cheqna said...

yang masam cheqna out r..
hehehehehe

eB ezrin said...

baru tau nn ih... eB eczema tapi mkn ok jerk :)

LadyzuL ⎝⏠⏝⏠⎠™ said...

sodap tu...i loikeee..tambah2 plak dicelup dgn cokelet...lg2 la superbest...

ajumohit said...

uisshhh masam tak ni misya?? kecur ayaq liur hehehe

akiratoriza said...

sedapnyer buah tu... semua buah-buahan merupakan feveret saya...

p/s : jemput join GA saya.. tq

misya said...

aju buah ni sedap tau,tak masam

Sedetik Cuma said...

kechur air liur..tp dpt rasa buah nie mashammmmm...eeee