Friday, February 3, 2012

TERKENANG ZAMAN SEKOLAH

Pagi-pagi jumaat yang suci ni tetiba jer teringat zaman bersekolah menengah dulu,tu pun pasal semalam adik angkat sya yang ingatkan,ingatkan dia dah lupa pada peel kakak angkat dia ni,maklum la dah lama zaman persekolahan di tinggalkan.

Masa zaman sekolah dulu sya sangat suka tulis ayat-ayat jiwang karat,sajak,cerpen then adik angkat sya   orang pertama yang akan jadi pembaca setia madah-madah puitis tu,hehehe.maklum la masa tu berangan nak jadi penulis la kengkononnya.

Waktu tu kalau ada ja pihak sekolah buat pertandingan sajak ke,tulis cerpen ke,sya la orang yang terawal yang akan menyertai.tapi bila hasil penulisan sya terpilih untuk di deklamasikan,sya akan suruh sorang member yang baca.takut naik pentas.

Nak tergelak pun ada bila ingat balik,kulit hadapan buku teks akan di balut dan di tulis dengan kata-kata puitis la kononnya.dan sya juga ada satu buku khas yang tebal untuk tulis semua madah-madah.heheheh.

Sekarang ni,nak tulis ayat jiwang pun dah tak pandai dah,dah tumpul otak agaknya,semalam bila adik angkat ingatkan balik,tergelak jugak la,dia suggest sya tulis balik ayat-ayat puitis tu sebab dia nak jadi orang pertama baca,macam dulu-dulu jugak.Untuk nani sory la akak,tak boleh menulis ayat jiwang-jiwang dah.otak dah tumpul dik oii.Kawan-kawan dulu suka tak tulis surat or word yang jiwang-jiwang feeling habis la?

4 comments:

suwara entertainment said...

hehehe..comel je akak ni tau..saya pun mcm akak jugak..suka tulis puisi n cerpen..mase sek dulu mmg slalu buat..tp skang ni otak dh tepu!

fazrulnoor said...

saya pong ade adeq angkat..tp mana ntah..pas sekolah terus hilang

cheqna said...

kehkehkeh
best jugak kan imbas kenangan zaman2 sekolah dulu....
andai dapat diundur masa =)

Prettywrite said...

eh memang suka snagat k.sya..motivasi diri tu..hehe..