Thursday, January 5, 2012

ANAK DAH MASUK DARJAH SATU

Hampir dua hari sya tak menghiraukan blog,sibuk yang teramat sangat dengan persiapan anak-anak ke sekolah.Tiga orang bersekolah faham-faham je la macamna keadaannya,tersangat lah bizi,tak sedar masa erlalu dan dan sempat nak menaip pun.

Alhamdulillah anak kedua sya dah masuk tahun satu dan syukur pada Allah sebab dia dapat menyesuaikan diri dengan suasana sekolah,tak ada adegan nangis-nangis,raung-raung,semuanya berjalan degan sempurna.

Anak sya juga pandai membeli sendiri makanan di kantin,tanpa perlu sya tunggu.syukur sangat.Yang dapat sya lihat di sini,nak masuk  dua hari bersekolah anak sya sangat bertanggungjawab dan rajin mengemas buku-buku dan peralatan sekolahnya.Bangun tidur pun awal.Semoga kekal sebegini perangainya.

budak yang tak banyak kerenah dan pandai sesuaikan diri di sekolah,tapi sikap manja tu tetap ada

suasana kelas anak sya,semoga dia selesa belajar dalam kelas tersebut.selalunya kat taski tak ada budak india,tapi kat sini ada,dia pelik sikit,tak mau bergaul dgn budak india.nanti2 biasa la tu





6 comments:

ajumohit said...

Lega tgk anak2 pandai berdikari kan kak, moga Anak saya pon pandai mcm Anak akak

Qhaifa Nur said...

alhamdulillah senang kita dibuatnya...dapat berdikari dengan sendirinya..

begitu dgn anak2 saya hari first je di tengok lepas berdikari lah...balik umah baru tnye itu ini...

cheqna said...

mesti akak tak risau sangat kan??=)

Sue-Rya AQ said...

alhamdulillah..budak2 skang mmg bijak..independence..xde adegan nangis2 sayu dah..hehe..

Ardini Humaira said...

tak sabar dni nak ada anak jugak :)

Myra Jay said...

Nanti belajar rajin2 ye :)

Anak kak sya tak biasa lagi dengan kaum lain tu, mana tau pasni kamceng ka ;)