Thursday, December 22, 2011

KERANA KESALAHAN ORANG LAIN

Sya dalam dalam keadaan bad mood sekarang ni,macam-macam benda terjadi sejak akhir-akhir ni.

Yang paling buat kan sya rasa kecewa dan geram sangat,ada someone telahmenyakitkan hati sya dengan menyalah kan diri ini atas kesalahan orang lain.orang lain buat salah,orang lain yang kena,huhuhu.

Betapa sakitnya hati ini,nak detail kat sini pun susah,nanti akan mengeruh kan lagi keadaan.Dah tahu dia salah,dengan selambanya pulak tak nak ngaku dia salah,buat dek je,arggggh geramnya.

Kenapa la orang suka tunding jari atas kesalahan orang lain walau pun dia tahu kebenarannya.Dah la kita sedaya upaya menjaga hatinya alih-alih kita jugak yang kena,rasa macam buang karan ja layan orang macam ni.tak berbaloi

Kesabaran seseorang pu ada batasannya,kalau dia saja yang betuldan kita saja yang salah,susah la,setiap orang tak lari dari lakukan kesalahan.hanya kemaafan ja jadi penawarnya.

Sory yer entry penuh emosi hari ni,baru lah lega rasa di hati,bila dapat luahkan.

3 comments:

eB ezrin said...

eB kalo kena camtuh, eB bersemuker. x bagi muker punyer. siap ar ko.

ajumohit said...

sabar ye kak, kadang2 dugaan ini bermacam2 kan, moga akak bersabar ye, moga ada jalan penyelesaian untuk menjernihkan keadaan

Prettywrite said...

kenapa ni k.sya saper yang sakitkan hati k.sya tu meh yna operate hati dia..hehe..xper luahkan jer kak memang macam ni la cara kita blogger ni asalkan tak mengaibkan orang jer dahla..:)