Friday, November 18, 2011

FREE DIAPERS

Ni bukan pampers percuma yer,ni pasal si kecik la,sya tengah latih dia supaya jangan pakai lampin pakai buang lagi ye la kan,dah masuk  dua tahun lebih,kena ajar pergi toilet sendiri la.

Dulu abang-abang dan kakaknya sangat lah senang menurut perintah bila tak pakai diapers,bila di pesan kalau nak buang air bagitau ibu atau terus ke bilik air,tapi sikecik ni berbeza dengan mereka,dah puas diajar namun tetep buang merata-rata.

Setengah jam sekali sya akan ajak dia ke bilik air,tapi tak di buangnya,bila kita sibuk dengan urusan rumahtangga,dibuangnya merata-rata,jenuh bersihkan,jika air kecil tak pe,kadang-kadang dengan najis sekali.huhuhuh.sebab tu kena pastikan seisi rumah bersih takut si kecik ni terskip kat mana-mana.bertambah lah lg kerja si ibunya.
budak yang tak berapa mahu dengar arahan

9 comments:

eB ezrin said...

aerish dh nk msk 3 thn g2 gaks la. adeh. nk pee pee, leh dier dok atas katil selimut. aduyai. sbb shah kater dier x besar x der cover ngan pe pe pn. ;p

chichi said...

bagus akak ajar awal..senang nnt..jimat pon jimat

Myra Jay said...

Hehee, itula kan kak Sya, susah memula nak ajar diorang free Drypers..
Takpe mula2 tak biasa, lepas tu oklah ;)

wahida said...

anak saya si adik tu saya akan ajar free diaper hujung bulan ni...

Sue-Rya AQ said...

Akak, saya pn ajar anak saya free diapers mase umo dia 2 thn..dan dia pandai, nk shishi or pupu, dia bgtau..tp klau dia leka main, mmg tershishi je kt c2..pena skali dia shishi kt playground kt tesco..aduhai..hehe

Rai said...

haih...saya pun bercinta nak ajar aqil tak berdiapers ni..maklumlah mak pemalas...

NM02 said...

permulaan baru tu...

hehehe

Qhaifa Nur said...

betul tu, anak lelaki senang nak ajar..nak tengok gegirl saya pulak macamana agaknya...

Ardini Humaira said...

nanti lama2 biasalah tu ^__^