Monday, October 17, 2011

KEISTIMEWAAN PEREMPUAN

Sayangnya Allah Pada Perempuan

 ♥ ♥ Siapa kata jadi perempuan tu SENANG, Nak kena tutup sana, tutup sini, Tengok budak lelaki, pakai baju pagoda pon orang x bising. Perempuan, stoking pon kena pakai. Cuba suruh budak lelaki jadi perempuan satu hari, Komfem x tahan bertutup semua Tapi, perempuan cool jek Tengah panas pon boleh lagi pakai jubah, hebat kan perempuan

 ♥ Siapa kata jadi perempuan tu senang, Tiap2 bulan, mesti ada penyakit, Nak pergi keja pon susah Kalau boleh, masa tengah jalan tu nak jek meraung sbb sakit Cuba tengok budak lelaki , selamber jek Kadang2 setahun sekali pon susah nak dapat sakit Tapi, perempuan hidup berpuluh2 tahun dgn penyakit tiap2 bulan, survive jek Tengah2 sakit pon boleh senyum lagi sampai orang pon x perasan yg dia sakit Hebat kan perempuan

 ♥ Siapa kata jadi perempuan tu senang, Hati ni Allah jadikan lembut betul Cepat jek sensitif Cuba tengok orang putus cinta Selalu perempuan yg paling susah nak lupa Lelaki lepas putus cinta cepat jek pasang baru Cuba pergi wayang tengok cerita hindustan Siapa yg paling teruk menangis Perempuan kan?lelaki boleh gelak2 lagi Lembut tak lembut hati perempuan Tapi dengan hati yg lembut tu perempuan dapat mengkagumkan lelaki Hebat tak perempuan?

Disebabkan susahnya nak jadik perempuan ni lah, ramai perempuan yg merajuk Dengan Allah Diorang cakap, Allah x adil Kenapa Allah lebihkan lelaki Kenapa perempuan kena dengar cakap suami Kenapa syurga perempuan terletak di bawah kaki suami Padahal jadi perempuan tu sangatlah susah Bak kata orang, nak jaga 10 anak lelaki, x susah macam nak jaga sorang anak perempuan Dan disebabkan perasaan negatif dekat Allah ni, ramai perempuan2 kat luar sana yg bebel Diorang pakai pakaian yg tidak menutup aurat dengan alasan, 'lelaki x payah tutup pon' Diorang berani bertepuk tampar dengan lelaki Diorang sanggup gadaikan diri diorang sbb percaya dengan janji manis kekasih yg busuk hati Kesian kan kat diorang Disebabkan fikiran yg negatif terhadap Allah, diorang sanggup rosakkan diri diorang Diorang cakap diorang buat macam tu sbb Allah x adil

Persoalannya sekarang Betul ke Allah x adil dengan perempuan Betul, syurga perempuan terletak di bawah kaki suami Tapi, cuba ingat balik, syurga seorang anak lelaki terletak di bawah kaki siapa Kalau bukan kaki ibunya Betul, isteri kena ikut cakap suami Tapi, seorang anak lelaki kena taat pada ibunya 3 kali lebih utama daripada ayahnya X adil lagikah Allah pada perempuan Allah bukan setakat adil, tapi Allah tu sangat sayang kat perempuan

Untuk lelaki, syurga isterinya terletak di bawah kakinya Kalau paling banyak dia ada 4 orang isteri Cuma ada 4 orang yg syurganya bergantung pada seorang lelaki tu Tapi perempuan, ditakdirkan ada 15 orang anak lelaki Bermakna ada 15 orang yg syurganya terletak pada seorang perempuan tu MashaAllah, hebatnya perempuan kan Kenapa perempuan hebat? sebab kasih sayang Allah yg jadikan kita hebat Cuba dengar pula lagu2 yg berkumandang dekat radio Banyak lagu pasal perempuan kan Contohnya macam lagu SUMAIYYAH, Jarang kita dengar lagu pasal lelaki Sayang x sayang Allah tu dekat perempuan, sampai perempuan dikasihi macam Tu sekali dekat dunia

 Tengok pula, bila seorang lelaki berjaya... Orang akan cakap: 'Disebalik kejayaan seorang lelaki terdapat seorang perempuan di belakangnya' Kita x pernah dengar orang cakap: 'Disebalik kejayaan seorang perempuan terdapat seorang lelaki di belakangnya' Kan?

Hebat x Allah jadikan perempuan tu Masih x adil lagikah Allah dekat perempuan Allah sebenarnya terlampau adil dekat perempuan Sampaikan disebabkan susahnya nak jadi perempuan ni Perempuan senang nak masuk syurga Tengok hadis ni: "Apabila seorang perempuan mendirikan sembahyang lima waktu, berpuasa sebulan (Ramadhan), menjaga kehormatan dan taat kepada suami, dia akan disuruh memasuki syurga melalui mana-mana pintu yang dia sukai." (Hadis Riwayat Ahmad) X adil lagikah Allah dekat perempuan Oh perempuan, sedarlah Betapa sayangnya Allah dekat kita Betapa cintanya Allah dekat kita

 Tapi, kenapa kita nak rosakkan diri kita kerana fikiran2 negatif yg x berasas dekat Allah Allah jadikan perempuan tu sebagai hiasan dunia Bayang, dunia yg besar ni, dunia yg cantik ni, kita jadi hiasan Dan seindah2 hiasan tu adalah wanita solehah Kesiannya dekat kita kalau kita tolak untuk jadi seindah hiasan kan? Sekadar perkongsian bersama ~ Wahai kaum adam.. Hargailah wanita yg sentiasa berada disisimu.. Bimbinglah dia, Kalau silap langkahnya, Adam pun turut dapat nama di akhirat kelak.. Adam tegur Hawa dengan cara yang baik dan kena dengan caranya.. Didiklah dia menjadi wanita solehah krn dia adalah dari tulang rusukmu.. Lindungi dia dari fitnah dunia.~ Bukankah Hawa dicipta daripada tulang rusuk Adam untuk disayangi dan dilindungi .

12 comments:

Amy Syaquena said...

bersyukur kerana saya di lahirkan sebagai orang perempuan hehe...

Rai said...

jadi pompuan best apa..manja2 pun takpe..org kata dah lumrah..tapi kalau org lelaki nak manja2 mesti geli tengok.. kahkahkah..

YAYA AZURA said...

beruntung jd perempuan..senang masuk syurga..
tp jgn lupa..senang juagk ke neraka jahanam..
semoga kita sentiasa dalam lindunganNYA

YAYA AZURA said...

beruntung jd perempuan..senang masuk syurga..
tp jgn lupa..senang juagk ke neraka jahanam..
semoga kita sentiasa dalam lindunganNYA

YAYA AZURA said...

beruntung jd perempuan..senang masuk syurga..
tp jgn lupa..senang juagk ke neraka jahanam..
semoga kita sentiasa dalam lindunganNYA

cheqna said...

bertuah dan beruntung dilahirkan sebagai wanita

Myra Jay said...

Ye, betul tu, apapun bersyukur sebab dilahirkan sebagai seorang PEREMPUAN :)

aNaYaNa said...

bersyukur sangat2..:)

wahida said...

bukan mudah nak jadi wanita solehah...

Ardini Humaira said...

semoga kita semua menjadi wanita yang solehah, amin :)

Papa Mifz said...

tanpa pompuan sapo la laki...

~izan~ said...

indahnya dan bertuah si wanita.. =)