Tuesday, August 16, 2011

PETUA MENGELAKKAN RAMBUT BERUBAN

untuk mendapatkan rambut yang sentiasa hitam sepanjang usia jom tengok petuanya,petua ni sya dapat dari arwah atuk sya yang masa umur dia 80 tahun pun rambut sentiasa hitam jer.

mula-mula ambil kulit durian,dan bersihkannya,kemudian keringkan dan bakar hingga menjadi abu,kemudian masukkan kedalam air,biarkan abu tadi mendap.cucilah rambut dengan air mendapan kulit durian itu tadi,amalkan sekali sehari.

         

13 comments:

abah khalisha said...

ye eh? serius ni!..abah umur tk sampai 30an lg rambut dah ada uban ni..leh try, tp confirm eh tk rosakkan rambut ni?


Note: Lagu raya memang banyak tp yang mana satu yang memberi nostalgia?

MamaEma said...

betul ke ni?

tak tebau durian ke rambut nanti..

NM02 said...

hahahaha

aku igt amek kulit doyan

sisir kat rambut

mau mengelupas kulit kepala

muahahhaha

WuMing said...

Best... best... suka ni...

Nanti boleh buat...

Sebelum tu... hah... enjoy durian dulu....

Myra Jay said...

Sedapnya durian :)

Owh guna kulit durian ye..
Harus soh my mum cuba nieh :)

LadyzuL ⎝⏠⏝⏠⎠™ said...

petua ni mcm ok...tapi skg kat mana nak cari durian ni..dah semakin pupus dah...(musim dah nak abis ni..)

misya said...

abah> atuk saya yang bg petua ni,

mama ema>cuci bersih2 kemudian bakar,mana leh bau dah.

nmo>kalau buat gitu konpen botak kena sisir ngan kulit duyan

fazilzura said...

baru ku tau

halila Ibrahim said...

oo.. betul ke.. ingat ka.. letak minyak yg boleh beli kat kedai india tu...

cheqna said...

wah bagus n3 ni..thanks 4 sharing ye =)

Rai said...

petua yg selalu dengar guna biji betik..pes taim dengar guna kulit doyan..hehehe

Ardini Humaira said...

wahhh... boleh gtaw umi abah pasni :D

eB ezrin said...

bli durian pn isi jerk camno? hu2