Thursday, August 18, 2011

MEMORI BERSAHUR

Kawan-kaa pernah ada pengalaman pahit ke manis ke ketika bersahur ?sya ada,nak kata pengalaman manis tu lawak je la,geli hati la.

kisah ni masa tu sya baru berumur dalam 12 tahun gitu,biasa la budak pompuan dulu-dulu dah comfirm kan kena buat keja rumah tak kira la bulan puasa ke tak,bergilir-gilir dengan arwah kakak,hari tu kena giliran sya tolong mak kat dapur waktu sahur,tdo malam tu lambat maklum lah esoknya hari sabtu,maka kul 4 pagi mak kejutkan la suruh tolong dia kat dapur.

time ni mak memang sibuk buatkan juadah sahur,mak cuma suruh sya bancuh air jer tme tu,tapi memandangkan sya dah mengantuk dan nak celik mata pun tak larat,maka balang lada hitam yang sya sangka kopi sya capai dan masukkan dalam teko,masa tu mata buka sebelah jer,cover ngantuk,lepas tu capai balang gula n kacau jer macam biasa,dan sya tak perhati pulak apa kaler air tu.

bila semuanya siap sya tuangkan air tu dan semua orang minum,time ni bapa sya cuma kata sedapnyer air ni,sya tak tau pulak yang dia cuma perli sya,kemudian mak pulak minum,apa lagi naik darah la mak sya,kena la piat telinga,semua orang minum minuman berlada kakakah kelakar la,tapi sya malu la mak piat telinga depan semua.hehehe

mulai insiden tu sya pastikan mata akan terbuka seluas-luasnya sebelum buat satu-satu perkara.Jadi pengajaran pada sya sampai sekarang.

8 comments:

cheqna said...

hahahahahahahaha
golek cheqna suker....
tu r kalau buat keje bukan dengan sepenuh hati kan??
pepun memnag besh bila kenang balik kan??

WuMing said...

Ha..ha..ha.. 1 st time dengar orang minum air lada..

Kak dah meninggal ker..

Mesti sayu ingat kat dia kan?

LadyzuL ⎝⏠⏝⏠⎠™ said...

kalau nak cerita ni byk kenangan pahit & manis ni...tambah2 kita plak yg sulung lagi2 la...

Myra Jay said...

Heheee...
Air lada tuh.. Mau panas segala rasa :)

Myra lak rasa cam ada, jap nak rewind memory :-)

wahida said...

kehkeh...

yg tak tahan siap kena perli ngan ayah lagi tu...hehe...

fazilzura said...

emmm rs nye memory x ingt bangun sahur ado ler wakakakak

eB ezrin said...

hik3.. pedas ker payau? ;p

Liza Razak said...

kelakar betul..mcm mana laa boleh tercapai balang lada hitam tuh..hehe :)