Thursday, May 19, 2011

OBESITI

Sya ada terbaca satu artikel dalam  satu majalah,kisah seorang gadis yang bersedih kerana dirinya gemuk @obesiti.Kesianya.Si gadis berusia 25 tahun,lulusan universiti tempatan,

Kesian si gadis di hina dan di jadikan bahan jenaka oleh insan lain.Sepatutnya janganlah kita menghina makhluk  ciptaan Allah kan,mereka juga punya naluri dan perasaan seperti kita juga,

Sya sendiri boleh di katakan dalam kategori berlebihan berat badan,cuma tak nampak gemuk jer sebab tinggi,sya faham macamna perasaan mereka,mereka pun tak minta di jadikan gemuk.

Allah jadikan semua manusia di muka bumi ini dengan setiap kelebihan dan kekurangan masing2.Janganlah menghina insan lain di atas kekurangan mereka.Mereka juga ada hati perasaan dan nafsu,cuba letakkan diri sendiri di tempat mereka,apa rasanya??

Jadi jangan lah kita menghina insan yangtidak bernasib baik seperti kita,bersyukur lah dengan apa yangAllah kurniakan.


                 

2 comments:

alinac lover said...

yong pon pernah merasa..sbb dulu yong gemuk..smpi skg org panggil yong gemuk huhu siap ada pangilan YG (yong gemuk)

NM02 said...

tq sebab sudi singgah dan tinggal komen kat blog kite. ai dah follow yu ni. eh, yu follow ai tak?? hehehe